PDR / TEOG Çalışmaları

TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) ÇALIŞMALARI

Bilgilendirme Çalışmaları
8. Sınıflarda TEOG sistemi hakkındaki gelişim ve değişimlerin, doğru ve sistemli bir şekilde öğrencilere aktarılması, öğrencinin bu süreç ile ilgili bilgilenmesi ve bilinçlenmesi adına önemlidir. TEOG sistemi ile ilgili bilgilendirme yapılıyor ve puanların oluşumu konusunda güncel bilgileri interaktif bir ortam yaratarak sistemle ilgili tüm ayrıntıları öğrencilerle paylaşıyoruz.

8. Sınıflar TEOG Denemeleri Değerlendirmeleri
Her öğrenci farklı yöntemlerle öğrenir. Öğrencilerin öğrenme ve ders çalışma stratejileri de bu yöntemlere göre çeşitlilik gösterir. Öğrencilerin kendilerine özgü, etkili ders çalışma stratejilerinde farkındalık kazanmaları onların akademik başarıları için önemlidir.

Biz Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi olarak 8. sınıf öğrencilerimizle Teog Denemeleri Değerlendirme amaçlı bireysel görüşmeler yapmaktayız.
Yaptığımız bu görüşmelerde öğrencilerin gelecek ile ilgili planlarını, hedefledikleri puanlarını, deneme sınavlarında yaptıkları yanlışlar ve bunların nedenlerini, sınav taktiklerini ve ders çalışma stratejilerini sorguluyoruz. Soru haline getirdiğimiz kriterlerin bulunduğu formları öğrencilerimiz ile beraber dolduruyoruz. Böylece öğrencilerimizin takibini kolaylaştırmış oluyoruz.

20-30 dakika boyunca devam eden görüşmelerimizde öğrencilerimizin ders çalışma, soru çözme ve deneme sınavları esnasında yaptıkları yanlışları daha yakından görme fırsatı buluyoruz.. Örneğin günlük, haftalık ve aylık tekrarları yapmadıkları, elverişli olmayan ortamlarda çalıştıkları (salonda, yatakta, koltukta, TV karşısında, müzik dinleyerek vs.), plansız çalıştıkları, erteleme davranışı gösterdikleri, hangi dersi nasıl çalışmaları gerektiğini bilmedikleri ders çalışma esnasında yaptıkları en belirgin yanlışlardır.

Öğrencilerin soruyu doğru okumadıkları, her gün düzenli sayıda soru çözmedikleri, test çözdükten sonra doğru ve yanlışlarını kontrol etmediklerini zaman aman gözlemlemekteyiz.

Deneme sınavları esnasında ise öğrenciler tam olarak güdülenemeyebilirler. Dolayısıyla konsantre olamaz, sınav sürelerini de doğru kullanamazlar. Hangi bölümden başlamaları gerektiğini bilmedikleri gibi yaptıkları her yanlışın doğrularını götürdüğü kuralının önemini de çok fazla kavrayamayabilirler.

Bu görüşmelerde öğrencilerimiz yaptıkları yanlışları sorgularlar, kendi yanlışlarını nasıl düzeltebilecekleri konusunda da bilgilenmiş olurlar. Öğrencilerimizden aldığımız olumlu geri bildirimler doğrultusunda bu görüşmeler sene boyunca devam edecektir.

Seminerler ve Grup Çalışmaları
•Ergenlik ve Dönem Özellikleri
•Teog Nedir?
•Sınav Kaygısı
•Sınava Doğru
•Verimli Ders Çalışma



Sayfa Başı